Portal - Kamieniec Ząbkowicki

Strona główna / Archiwum 2009/2010 Poniedziałek - 19 listopada 2018 Elżbiety, Faustyny, Pawła
polski
Wyszukiwarka
Wycieczka turystyczno - krajoznawcza Obchody 5. rocznicy śmierci Papieża Jana Pawła II
I Miejsce w Wojewódzkim Konkursie Bezpieczeństwa „Uczę się bezpiecznie żyć”
III miejsce w Powiatowym Konkursie Bezpieczeństwa „Jestem bezpieczny w domu, w szkole i na drodze\"
Konkurs Wiedzy Religijnej
Sprawdzian dla uczniów klasy szóstej
Mikołajki w naszej szkole
Międzyszkolne Zawody Sportowe
Akcja „GÓRA GROSZA 2009”
Informacja o rozpoczęciu roku szkolnego 2009/2010
Gdzie jesteś św. Mikołaju?
Obchody Święta Narodowego 3 Maja
VIII Gminny Konkurs Recytatorski „Stąd nasz ród”
Powiatowy XIV Konkurs Recytatorski Poezji Religijnej 2009
Gminne Zawody Sportowe w Złotym Stoku
Szkolny Konkurs Recytatorski Poezji Religijnej 2009
Etap wojewódzki „ Jestem bezpieczny w domu ,w szkole i na drodze”
Obchody Dnia Edukacji Narodowej
Szkolne zawody w tenisa stołowego
Apel z okazji Dnia Papieskiego
31. Rocznica Wyboru Karola Wojtyły na Papieża
Dzień Babci i Dzień Dziadka 2010
Radosna Szkoła
Uroczystość Rozpoczęcia Roku Szkolnego 2009/2010
Powitanie Wiosny
Półfinał Konkursu Bezpieczeństwa „Uczę się bezpiecznie żyć” Subregionu Wałbrzych
Podsumowanie pierwszego półrocza
Dzień Ziemi 2010
Międzyszkolny Konkurs Ortograficzny
Prezentacja naszej szkoły w „Gościu Niedzielnym”
Obchody 90. rocznicy urodzin Patrona szkoły
Szkolny Konkurs Ortograficzny dla klas IV-VI
Szkolny Konkurs Przyrodniczy
Wycieczka do Częstochowy
Wycieczka turystyczno - krajoznawcza

Zakopane – Bukowina Tatrzańska – Wieliczka – Kraków

1.06.2010 roku wyruszyliśmy na dwudniową wycieczkę do Zakopanego, Bukowiny Tatrzańskiej i Wieliczki.  Uczestniczyły w niej klasy  IV - VI wraz z wychowawcami: panią Zdzisławą Wróbel, Teresą Gembarą, Małgorzatą Wilk oraz przedstawicielem Rady Rodziców, panem Zbigniewem Tomczukiem. Wycieczka zaczęła się o 4.00 rano. Po 7-godzinnej podróży dojechaliśmy do Zakopanego. Pierwszym punktem naszej wycieczki był wjazd kolejką linowo- terenową na Gubałówkę - szczyt o wysokości 1126 m n.p.m., położony  na Pogórzu Spisko-Gubałowskim.  Podziwialiśmy panoramę całych polskich Tatr, Zakopanego oraz Podhala, Pienin, Gorców, Beskidu Żywieckiego, jak i ich słowackiej części. Z Gubałówki zjechaliśmy kolejką krzesełkową do Kościeliska.

Następnym etapem naszej wycieczki było  najstarsze muzeum regionalne w Polsce -Muzeum Tatrzańskie im. dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem oraz kościoły. Zwiedziliśmy przepiękny stary kościół drewniany  p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa, który jest typowym przykładem stylu zakopiańskiego. Świątynia o widocznej konstrukcji zrębowej opiera się na wysokiej, kamiennej podmurówce. Drewniany ołtarz główny przypomina góralską chatę, a wnętrze zdobią witraże projektowane przez S. Witkiewicza.

Duże wrażenie wywarło na nas Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na zakopiańskich Krzeptówkach, wybudowane jako votum za ocalenie życia papieża Jana Pawła II po zamachu z 13 maja 1981. Jako uczniowie szkoły im. Papieża Jana Pawła II pragnęliśmy zobaczyć kaplicę upamiętniającą śmierć Papieża - Polaka i pomodlić o Jego rychłą beatyfikację. Nasze pragnienia się spełniły. Pomimo usilnego deszczu udało nam się dotrzeć do sanktuarium.

Wszyscy uczestnicy wycieczki z niecierpliwością oczekiwali na czekające nas atrakcje na basenach termalnych w Bukowinie Tatrzańskiej. Wiedzieliśmy, że zobaczymy termy bukowiańskie, które są centrum rozrywki dla całej rodziny, ośrodkiem uzdrowiskowym i rehabilitacyjnym. Nasze zdziwienie było ogromne, gdy zobaczyliśmy  obiekt termalny obejmujący 12 basenów: 6 wewnętrznych i 6 zewnętrz­nych, sauny, zjeżdżalnie o łącznej długości ponad 100 metrów. Baseny nosiły dziwne nazwy, np.: Bonior basisty, Niebiesko dolina, Capersko Płań (basen dla osób dobrze pływających). Niezwykłą atrakcją dla uczestników wycieczki była grota skalna i basen wewnętrzny, z którego można było wypłynąć na zewnątrz. Nasze panie najwięcej czasu spędziły w basenie z hydromasażem,  zwanym Bulgotnikiem. Przyjemnie było popływać i poszaleć w wodzie, która miała temperaturę w granicach 28-36°C. Pobyt na basenie pozostawił niezapomniane wrażenia. Zmęczeni, ale niezwykle zadowoleni udaliśmy się do Białki Tatrzańskiej, gdzie czekali na nas mili gospodarze z obiadokolacją.

Rano po śniadaniu pojechaliśmy do kopalni soli w Wieliczce,  jednej  z najstarszych na świecie kopalni soli kamiennej.. Wielicka kopalnia liczy 9 poziomów, z których pierwszy – poziom Bono – sięga na głębokość 64 metrów, zaś ostatni leży 327 metrów pod powierzchnią ziemi. Łączna długość chodników, łączących około 3000 wyrobisk (chodników, pochylni, komór eksploatacyjnych, jezior, szybów, szybików), przekracza 300 km. Trzeba było się trochę  nachodzić, aby zwiedzić wszystkie komnaty. W kaplicy św. Kingi zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie.

W drodze powrotnej odwiedziliśmy grób prezydenta Lecha Kaczyńskiego i Jego małżonki. Na pożegnanie pomachaliśmy smokowi wawelskiemu i udaliśmy się do domów.

Wycieczka była wspaniała. Nigdy jej nie zapomnimy. Dziękujemy naszym sponsorom: Panu Wójtowi Marcinowi Czerniecowi  i Radzie Rodziców za dofinansowanie wycieczki.

Uczestnicy wycieczki: Agnieszka Miszkiewicz i Aleksandra Szymocha.